• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66240
+
-

درختان کهنسال بلوط قربانی طرح راه‌سازی

خبرخوان کهگیلویه و بویراحمد
درختان کهنسال بلوط قربانی طرح راه‌سازی

صدها درخت بلوط 250 تا 500ساله بلوط برای اجرای پروژه جاده‌سازی یاسوج- سی‌سخت در سایه بی‌توجهی‌ها،قلع و قمع شده است.

به گزارش تسنیم، معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مراحل رشد درخت بلوط خیلی کم و طولانی‌مدت است و در صورت مهیا بودن شرایط کامل 3 - 4 سانتی‌متر در هر سال رشد می‌کند و در صورت نبود شرایط مساعد رشد آن طولانی‌تر می‌شود.

 «احسان نعمتی» با اشاره به این‌که سن مشخصی برای درختان بلوط نداریم افزود: درختان بلوط قلع و قمع‌شده در مسیر جاده یاسوج- سی‌سخت 250 تا 500 سال دارند. مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پیمانکار برای قلع و قمع درختان بلوط مجوز قانونی دارد افزود: تعهد کاشت 3 هزار نهال مقرر شده است. «غلام‌حسین حکمتیان» با اشاره به این‌که راه ممانعت از قطع این درختان اجرا نکردن پروژه راه‌سازی است تاکید کرد: اگر من به‌تنهایی تصمیم‌گیر بودم، حتما اجازه قلع و قمع این درختان بلوط را نمی‌دادم.

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست کهگیلویه و بویراحمدنیز گفت: بدون شک قطع هر گونه درخت نه‌تنها برای سازمان محیط ‌زیست، بلکه برای هر طبیعت‌دوستی بسیار ناراحت‌کننده است. «محسن جعفری‌نژاد» تصریح کرد: این جاده در سالیان قبل مجوز گرفته و نظارت بر تعداد و وضعیت درختان بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید